Голдаковский Олег

Моя професія — музика.

Олег Володимирович, що потрібно обов'язково послухати, щоб трохи почати розбиратися в джазі?

Щоб навчитися розбиратися в джазі, потрібно його слухати. Як можна більше різних якісних композицій. Починати з  класиків: Луї Армстронг, свінгові оркестри Дюка Елінгтона, Глена Міллера. Обов'язково подивитися веселу музичну комедію «Серенада сонячної долини», в основу якої лягли чудові композиції Глена Міллера. Це трофейний фільм, привезений з Німеччини, з якого радянські люди дізналися, що таке американський джаз. Елла Фіцжеральд - вона наш кумир, королева джазу, зразок. Всі мої учениці - співачки, які займаються джазовою імпровізацією роблять на неї ставку.

Хто з джазових музикантів на Вас вплинув? Можете виділити когось?

Навіть не знаю, моя професія музика. Дуже непросто виділити когось. Їх дуже багато, всі вони різні і самобутні, кожен з них по-своєму цікавий. Коли я був юнаком, мене дуже вразив саксофоніст Чарлі Паркер. Він один з небагатьох артистів, якого за життя назвали генієм. Паркер одна з ключових фігур в джазі, всі імпровізатори врешті-решт повертаються до нього, коли формуються як музиканти.

Кажуть, джаз - музика для дорослих, для інтелектуалів. Ви згодні?

Ні! Це універсальна музика для всіх. Джаз - чи не найрізноманітніший по  кількості стилів і жанрів напрям в музиці. Сьогодні дуже важко знайти джаз в чистому вигляді, хіба  тільки в музичних училищах, в консерваторіях. Джаз настільки багатогранний, знаходиться в такому симбіозі з іншими музикальними стилями. Для самих маленьких - дитячий диксиленд один з найстаріших стилів, вони грають простий джаз. Серед найпопулярніших напрямків залишаються танцювальні ритми. Фанк - музика з джазовими гармоніями, але з танцювальним ритмом, молодь із задоволенням танцює під таку музику. Звичайно, це і латиноамериканська музика, кубинська сальса з присмаком джазу. Взагалі поєднання латино і джазу - сьогодні одне з найяскравіших явищ.

Розкажіть, будь ласка, як і коли Ви почали займатися музикою і чому джаз став головною темою для Вас?

Я - одесит, в Одесі в музичній школі займаються всі. Як це ти не будеш займатися? Мене особливо ніхто й не питав. Батьки мої, прості люди, хотіли щоби я грав на баяні, а я був худий і щуплий. Викладачі, подивившись на мене вирішили, що баян не потягну, і була обрана скрипка. Як же я її мучив, займався без особливого ентузіазму, багато пропускав, і батьки час від часу отримували листи-повідомлення, що дитина не ходить до школи, тоді брався ремінь і всі вставало на свої місця.
Інтерес до музики, до джазу з'явився вже в музичному училищі. У в радянські часи, крім класики всі були закохані в рок, хард-рок: Pink Floyd, Deep Purple, Queen і ін. Рок був дуже популярний, та поп музика була досить високого рівня -  ABBA, Boney M ... хіба можна порівняти з тим, що зараз, було все набагато якісніше.
Я купив платівку з джазом абсолютно випадково, послухав, закохався! Це було незбагненно як люди грають з ходу без нот. Я вчився класиці, мені потрібні ноти; поставив, вивчив! У джазі мене привабили, в першу чергу, свобода і імпровізація. Це був для мене прорив .... але тільки після армії я вже більш серйозно почав займатися джазом.

Олег Володимирович, Вам подобається Ваша професія викладача музики? Чи Ви строгий педагог?

Так, дуже подобається. Я радий, що доля розпорядилася саме так. У мене дорослі хлопці від 16 до 20 років, свідомі «Хомо сапієнси», з ними цікаво, з ними вчишся сам. Вони приносять постійно нові ідеї, багато чого ти й не знаєш.
Думаю ні, я зовсім не суворий, я лояльний, і це іноді псує справу! Учні розслабляються, але перед іспитами, перед концертами розуміють всю повноту відповідальності. Це їх дисциплінує, організовує. Я їх не насилую своїм репертуаром, не кажу - ти граєш чи це, ти це. Даю диски, ноти, вони самі вибирають. З розвитком сучасних технологій легше вибирати програму, на You Tube завжди можна подивитися, як це виконують великі майстри, підходить тобі це чи ні.

Наскільки важливі для Вас, для Ваших учнів концерти, конкурси, фестивалі?

Дуже важливі. Участь у концертах, у фестивалях та виступи перед своїми однолітками - все це підвищує виконавський рівень, виховує почуття гордості за себе. Це емоційний стрес, вибух. Дитина сприймає все дуже яскраво, почувши щось особливе і це може бути переломним моментом у її  житті. Особисто для мене, як для дитини, було справжнім відкриттям, коли я вперше почув живцем пісню ABBA "Money" у виконанні музичного колективу.
Величезна подяка міжнародному дитячому джазовому фестивалю «Джаз над морем», який щорічно проходить у Скадовську і чиє головне завдання  розвиток і популяризація джазу в Україні серед підростаючого покоління. До нас приїжджають чудові музиканти з України, Росії, Білорусії, можна послухати чудову музику, поспілкуватися. Дуже хочеться організувати концерт лауреатів цього конкурсу в Херсоні, показати, скільки талановитих дітей у нас.

Олег Володимирович, немає жодного сумніву в тому, що музикант-виконавець, який грає класичні джазові речі, отримує набагато менше, ніж музиканти, які займаються естрадою. Вас це якось не зачіпає?

Ні, не зачіпає вже давно. Справа в тому, що я пройшов ресторанну школу і знаю, що кожна музика до свого місця.
Що дійсно мене зачіпає, так це засоби масової інформації, які всіма доступними способами пропагують низькоякісний продукт і абсолютно немає ефірного часу для якісної класичної, джазової, оперної музики. Для них це не формат, формат лише те, що сприймається середньостатистичним слухачем, Я не ханжа, ставлюся до всіх лояльно, і я не проти Сердючки. Але наші засоби масової інформації абсолютно аморальні, вони не замислюються про виховання підростаючого покоління. Показник нації - це високоосвічені люди в тому числі і в музиці, планку варто було б піднімати, підтягувати рівень населення, пропагувати музику високого класу. У всьому світі з цим рахуються. Якщо у нас не буде культурних і освічених людей, що нас чекає попереду?
Ми по публіці бачимо, що є величезний контингент людей, що розуміють музику. Яскраве цьому підтвердження -  фестиваль камерної та симфонічної музики Amadeus. Це чудова ідея, в Херсон приїжджають талановиті музиканти, і завжди повні зали, аншлаг .......

Як ви думаєте, чи є майбутнє у нинішніх молодих талановитих музикантів у Херсоні?

У Херсоні не просто знайти роботу музиканту, хоча останнім часом все зрушилося з мертвої точки, приватні клуби стали запрошувати молодих музикантів. Самі хлопці організовують групи, грають, виступають. Знаючи міжнародний репертуар можна реально знайти роботу. Це те, що стосується випускників нашого естрадно-джазового відділення. Класикам набагато складніше. На жаль, багато з них, закінчивши училище, йдуть з професії назавжди.

Ваші творчі плани.

Мої плани - це моя робота. Отримую велике задоволення від роботи. Організовую джазові концерти, беремо участь у конкурсах, фестивалях. Днями везу учнів на джазовий фестиваль у Києві. Нещодавно були на конкурсі в Одесі зайняли всі призові місця, здивували одеситів! У нас дуже талановиті діти, головне їх правильно спрямувати.
Зовсім скоро відбудеться концерт Кевіна Махогані. На сьогоднішній день він - один з найбільш затребуваних джазових вокалістів. Дуже пишаюся тим, що змогли його вмовити приїхати в Херсон. Це рідкісна можливість послухати професіонала такого рівня.

Чим цікавитеся крім музики, як ви відпочиваєте?

Люблю живопис, особливо мені цікаві французькі імпресіоністи. Мені здається імпресіонізм перегукується з музикою. Книги, обожнюю тонкий гумор А.П. Чехова, Ільфа і Петрова, М.А. Булгакова.
Природу люблю. Дніпро, озера, плавні наші, Крим, поїхати помилуватися всім цим різнобарв'ям.

Що Ви найбільше цінуєте в людях?

 Чесність. Я і сам намагаюся не брехати.

Виставки в Україні

Анонси

2021

Програма німецько-української кооперації “Fit for Partnership with Germany”. Приєднуйтеся!