Оголошення
За наданням послуг з сертифікації товарів та оформлення висновків про походження для отримання ліцензії на експорт зернових звертайтесь за номером телефону 0508666056 Оксана ФЕДОТОВА, провідний фахівець УЕ і СТ
Рибачок Сергій
- З чого починалася компанія «Амалтея» і як Ви прийшли до ідеї реалізації саме такого напрямку в своєму бізнесі ?
Коли в країні після розпаду Радянського Союзу настали складні часи й розраховувати на державу вже було неможливо, ми з однокласниками Оленою й Юрієм організували свій бізнес. У роки тотальної розрухи без зв'язків, первинного капіталу й досвіду займатися бізнесом було складно. Свій перший капітал ми заробили на продажу безалкогольних напоїв і кондитерських виробів. Наступним етапом стали виробництво й продаж дефіцитних і конкурентоспроможних на той час кольорових телевізорів. Але, після введення урядом України 10% акцизу на їх продаж у 1996 році, змінилися конкурентні умови на користь імпортної продукції. Ми були змушені закрити виробництво, після чого вирішили зайнятися торгівлею продуктами харчування - цукром і борошном. Завдяки тісному контакту з їх виробниками ми зрозуміли, що у джутових і льняних мішках, що були оборотною тарою, збиралося безліч мікроорганізмів і бруд, які істотно впливали на якість самого харчового продукту. І це була величезна проблема, враховуючи обсяги ринку України в цій галузі. Розв'язати її можна було лише завдяки використанню поліпропіленової упаковки, яку в Україні в той час ніхто не виробляв. Ми вирішили поступово зайняти цю нішу.
- Для організації нового виробництва Ви обмежилися власним капіталом або залучали додаткові кошти?
Пошуки первинного капіталу для організації такого складного і дорогого за вартістю обладнання й інфраструктури виробництва тривали три роки - з 1996 по 1998. У 1998-му ми звернулися до українського представництва Європейського банку реконструкції та розвитку і, нарешті, «Амалтея» отримала на реалізацію проекту кредит у розмірі 1,5 млн. дол. З червня 1999 року вже протягом чотирнадцяти років завод із виробництва поліпропіленової упаковки працює цілодобово і безперервно. Спочатку ми виготовляли по 10 млн. мішків за рік, пізніше наростили їх випуск до ЗО млн. мішків. Наступна межа - 36-38 млн. одиниць продукції на рік. Таких обсягів виробництва та збуту аналогійної продукції сьогодні не має жодне підприємство в Україні. Крім того, «Амалтея» - єдина компанія, яка експортує 45% своєї продукції за кордон. Географія наших поставок охоплює 100 країн світу, в тому числі Італію, Францію, Німеччину, Голландію, Грецію, Туреччину, Алжир, Туніс, Білорусь та ін. Нещодавно Український національний комітет Міжнародної торгової палати визнав нашу компанію одним із кращих експортерів 2013 року. Крім того, ми входимо до двадцятки найбільших підприємств області.
- У чому полягають унікальність і конкурентні переваги Вашої продукції?
На нашому заводі встановлено найсучасніше австрійське обладнання, що дає можливість випускати круглоткане полотно для виробництва мішків, різних за об'ємом, щільністю, видом отвору горловини та зовнішнім оформленням. Машина флексографії дозволяє наносити малюнок до чотирьох кольорів із однієї або. з двох сторін згідно з вимогами покупця. Готові вироби пакуються по 500 або 1000 штук зі 100-відсотковою гарантією кількості та відсутності браку.
- Як просувається Ваш бізнес сьогодні?
Нині ми виготовляємо ЗО млн. погонних метрів на рік поліпропіленової тканини, якою можна огорнути всю планету. На виробництві зайнято майже 300 спеціалістів різного рівня. Компанія має парк вантажних автомобілів, що забезпечує своєчасну та безпечну доставку продукції покупцям.
У зв'язку зі зростаючим попитом ми плануємо будівництво ще двох заводів для виробництва біг-бегів (дуже великих мішків місткістю в 1 тонну). Тільки з відкриттям одного з них з'явиться більше 200 робочих місць.
2013 рік був для нас успішнішим за два попередніх. Ми знайшли засіб тимчасової нейтралізації стану жорсткого дефіциту коштів, в який нас загнала податкова політика держави в частині адміністрування відшкодування ПДВ. Наше підприємство експортно-орієнтоване, тому сплачений постачальникам ПДВ перевищує наші власні податкові зобов'язання. За законом суми такого перевищення повинні бути повернуті платнику податків на підставі даних податкової декларації. Але в нашій країні, в умовах фіскального регулювання в галузі податкової політики, таке відшкодування давно має корумпований характер і недоступне для платників податків у робочому режимі. Введені з 1 січня 2011 року правила автоматичного відшкодування ПДВ за своєю суттю не мають взагалі зв'язку зі змістом самого ПДВ і є неприйнятними в нинішніх умовах реальної господарської діяльності.
Таким чином, відшкодування ПДВ у реальному часі є нездійсненою мрією для абсолютної більшості сумлінних платників податків - експортерів. Проте, рік ми закінчили з максимально можливою продуктивністю.
- У 2011 році Ви подали на розгляд губернатора концепцію формування бездефіцитного регіону в умовах Херсонської області. Розкажіть детальніше, в чому полягає Ваша пропозиція?
За роки своєї діяльності компанія сплатила податку на прибуток 1158,0 тис. грн., ПДВ у складі ціни придбання - 166773,0 тис. грн., заробітної плати та пов'язаних платежів - 36166,0 тис. грн., відсотків за кредит фінансовим установам - 40221,0 тис. грн.
Зауважую, що відсотки за кредит - це неотриманий прибуток компанії. Із них
держава також отримала би від нашої компанії податок на прибуток, якщо б була
зацікавлена у комфортному кредитуванні бізнесу та раціональному використанні
бюджетних коштів у вигляді позик різного типу для бізнесу.
Сплативши все вищезазначене, підприємство і його люди постійно живуть в умовах
дефіциту бюджету в країні, в умовах неможливості реалізації в державі жодних
повноцінних інвестиційних, економічних, соціальних та інших програм. Мене
особисто це пригнічує і заохочує до міркувань і роздумів як розірвати це
коло.
Так з'явилася концепція бездефіцитного регіону.
Зупинюся на двох її напрямках, які можуть бути здійснені шляхом оптимізації
засобів адміністрування.
Ми пропонували створити регіональний банк, який за рахунок емісійних коштів
Національного банку України має здійснювати комфортне кредитування бізнесу
в національній валюті та заміщення існуючих валютних кредитів під ставку, що
нині діє для іноземних кредитів. Підприємства Херсонщини сплачували б таким
чином відсотки по ресурсах не комерційним іноземним банкам, а цьому заснованому
обласною владою банку. Місцевий бюджет отримував би додатковий дохід, а підприємства
економили б близько 15% витрат і могли б спрямовувати ці кошти або на удосконалення
умов своєї
діяльності, або…Реалізація нашої пропозиції дала б можливість збільшити надходження
до обласного бюджету - у вигляді відсотків за кредити та до державного - у
вигляді податків від підприємницької діяльності, яка за таких умов була б застрахована
від збитковості у разі збільшення валютних курсів і мала б менше відсоткове
навантаження.
Податкове законодавство в Україні є одним із комфортних в Європі. Всі наші
податкові незручності пов'язані з недосконалим і корумпованим адмініструванням.
Для вирішення вічної проблеми законного автоматичного відшкодування податку
на додану вартість ми запропонували створити систему СПД-рахунків у казначействі.
На них буде обліковуватися рух коштів ПДВ між учасниками комерційної діяльності.
Наші ідеї знаходять усе більше й більше прихильників. Ми впевнені, що їх здійснення
покращить умови господарювання і життя в країні.
Тому ми живемо майбутнім.